Mine metsa!

Mine metsa!

Maale elama, mulgimaa talu häärber, Kaubi,

Kolisin pealinnast maale elama, Lõuna-Mulgimaale - koju, päriseks. Et aknas oleks tuli, aed hoitud ja suur maja soe.

Nii kui päike kõrgemalt käima hakkas, olime igal võimalusel maanteel, ninaots maa poole. Nii 5 aastat. Kuni....
...pakkisime kogu kola linnast kokku ja tõime kohale. Nüüd on esimene talvgi üle elatud. Ja me oleme elus....
Siin on mu netipesa, kus mõnus mõtiskleda. Lisaks ilutseda käsitöö seltsis. Sekka mekkida kõrvitsakeeksi, või kringlit või mõnd muud mu lemmikretseptide hulgast.

Sunday, August 31, 2014

Ürdiõlid ja ökonäovesi


 ÜRDIÕLID


Tegin siin juulis selliseid huvitavaid õlisid. Korjasin hulga saialilli purki ja valasin üle oliivõliga. Seda pidi siis 40 päeva laskma seista hämaras ja jahedas, aeg-ajalt loksutada.

Teise purki korjasin aed-liivateed ja valasin samuti oliivõliga üle. Eile saabus siis aeg, mil nõrutasin õlidest õied-ürdid välja ja villisin pudelisse. Saialilleõli sai tühjaks saanud kosmeetikapudelisse, sest seda kavatsen talvel näole määrida. Saialill meil ju imeline kosmeetikavahend.

Aed-liivatee õli läks aga köögi tarbeks. Kasutama hakkan mõne salati või muu asja peale, kuhu muidu oliivõli piserdaks.


Oliivõli on muidugi suht tugeva maitsega. Lahjem sobib paremini. Muidugi omadusi see ei mõjuta.









NÄOVESI 


Üks trikk on mul veel. Korjan aiast võilillelehe, saialilleõie, peterselli. Kallan kuuma vee peale, ehk siis teen tõmmise. Selle sisse tupsutan vatipadja. Selline on mu näovesi.

Viimasel ajal olen ka oma tee lõppu selleks kasutanud. Suvise salvei-aed-liivatee-rosmariini tee olen asendanud saialille-teelehe-võilillelehe teega. See on ka nii hea. Aga kui salaja üles tunnistada, siis esimese vastu teine ei saa.

Lugesin kusagilt, et salveid ei tohi väga pikalt järjepanu kasutada, sest tal olevat üks mürgine aine sees. Mõne nädala järel peab vahet pidama. 

No comments:

Post a Comment