Mine metsa!

Mine metsa!

Maale elama, mulgimaa talu häärber, Kaubi,

Kolisin pealinnast maale elama, Lõuna-Mulgimaale - koju, päriseks. Et aknas oleks tuli, aed hoitud ja suur maja soe.

Nii kui päike kõrgemalt käima hakkas, olime igal võimalusel maanteel, ninaots maa poole. Nii 5 aastat. Kuni....
...pakkisime kogu kola linnast kokku ja tõime kohale. Nüüd on esimene talvgi üle elatud. Ja me oleme elus....
Siin on mu netipesa, kus mõnus mõtiskleda. Lisaks ilutseda käsitöö seltsis. Sekka mekkida kõrvitsakeeksi, või kringlit või mõnd muud mu lemmikretseptide hulgast.

Tuesday, August 12, 2014

Eilne päev - suvikõrvitsaroog ja Tomati-oa-suvikõrvitsasalat.











Suvikõrvits käib meil toidu alla, peale ja vahele. Issand ma ei tea, mida ma süüa teeksin, kui neid aiamaalt ei saaks. Aga õnneks ma olen neid külvand. Ükspäev tõin 10 tükki, nagu halud kaenlas. Siis marineerisin neid ka purki.



MARINEERITUD SUVIKÕRVITSAD.

1 kg. suvikõrvitsaid, puhastada ja kangideks lõikuda ning paariks tunniks õrna soolvette vajutuse alla panna.

 4 dl vett
2 tl sinepiseemneid
1 tl. koriandriseemneid
1 tl. tilliseemneid
4 küüslauguküünt (kes tahab kreftisemaid, paneb rohkem, nagu mina)
40 g suhkrut
2 dl veiniäädikat (imelik, ma panin vähem, sest pole enne kasutanud ning maitset juba sai küll)
4 sl meresoola


Mai pannud ka nii palju soola ega suhkrut. Kurkidel on ju 1 l  vee kohta 4 sl. soola-suhkrut. Siin ainult alla poole sellest kogusest vett.

Ma panin vist paar sl soola ja paar sl suhkrut. ja 1,5 dl valge veini äädikat. Ei tea, kas sellel peale % ka muud vahet on. Mõtlesin, et ta maksab ju 1,5 eur ja jagub vaid üheks korraks. Tavalise äädikapudeliga saab ju hooaja läbi ja jääb üle ka. Valge veini äädikal on muidugi hapet 6%. Ei tea. Nagu ei raatsi väga palju sellega masineerida.  


Sain 6 purki.


SUVIKÕRVITSAROOG


1 sibul
2 tomatit
3-4 väikest suvikõrvitsat (või 1 hiigelsuur, või kaks suurt, või nii palju kui soovid)
pakk riivjuustu


Võtta nii palju suvikõrvitsaid kui soovida või kui palju pannile mahub. Seest kraapida välja seemned. Ka viljaliha seest lusikaga ettevaatlikult kaussi koukida.

Hakkliha pannile, lisada seda viljaliha, tomateid, porrut või sibulat ja ürte - peterselli, basiilikut, tilli või mida parasjagu kätte saab.

Siis kühveldada paadid sisu täis ja peale raputada riivjuustu. Võib ka juustuviilud panna kui külmikus vaid viilujuustu leida.

Ja siis ahju, kuumus peaks krõbe olema, et saaks kenasti läbi kuumutatud.

Seda rooga sõime juba kooliajal. Mäeltan, et sain tuttavalt ühe piraka suvikõrvitsa. Ta ei osanud sellega linnas midagi peale hakata. Siis ma selle roa esimest korda valmis meisterdasin. Ühikas vist isegi. Igal juhul siiani meeles selle esimese korra maitse :)



Retsepti pärineb siit:
http://toidutare.ee/hoidised/marinaadid_ja_maitse%C3%A4%C3%A4dikad/186DB/






No comments:

Post a Comment