Mine metsa!

Mine metsa!

Maale elama, mulgimaa talu häärber, Kaubi,

Kolisin pealinnast maale elama, Lõuna-Mulgimaale - koju, päriseks. Et aknas oleks tuli, aed hoitud ja suur maja soe.

Nii kui päike kõrgemalt käima hakkas, olime igal võimalusel maanteel, ninaots maa poole. Nii 5 aastat. Kuni....
...pakkisime kogu kola linnast kokku ja tõime kohale. Nüüd on esimene talvgi üle elatud. Ja me oleme elus....
Siin on mu netipesa, kus mõnus mõtiskleda. Lisaks ilutseda käsitöö seltsis. Sekka mekkida kõrvitsakeeksi, või kringlit või mõnd muud mu lemmikretseptide hulgast.

Tuesday, August 12, 2014

Vihmapühad

Folgid on läbi, elu võib jätkuda!

Issand kuidas mulle meeldib vihm. Seda on nüüd kalland paar päeva, või kolm. Lõpuks suudan ma toas püsida, teha mida enne kuumalainet tegin - õmmelda, koristada, hoidistada, valmistada süüa, juua teed. Ja mis peamine,  telkul on tolm maha pühitud.

Igatsesin seda hetke juba vaidike.

Terve juuli kestnud kuumalaine mulle seda ei võimaldanud. Siis sain mere vahet vooritud. Sel aastal sai tehtud mereääres käimise rekord. Ja kui mere äärde ei saanud, siis järves käisime 2 x päevas ikka. Sest muidu ei kannatanud olla. Äge.
Muul ajal sai puu all istutud, võrkkiiges lesitud. Aiamaal peamiselt kastsin.

Ei, mul pole suvest kaugeltki kopp ees. Kuidagi ebamaiseks kiskus lihtsalt.

Külastasin kahte  folki - Viljandis ja Käsmus. 

Virufolgil sain kontserdite overdoze'i. Lihtsalt kõike oli nii palju. Ja lahe oli ka. Vahepeal sai sealsamas ujuda ja süüa. Nagu tuttav tütarlaps ütles: "andke mulle üks igast letist" 
Viimaste kontserdite, Kõrsikute ja Jaan Söödi, ajal ei seisnud enam külastajad püsti vaid lesisid tekil. Folgile järgnes ööujumine meres ja öine kohve. Ning siis kojusõit. See oli raske. Aga lahe oli.

No ja Viljandi folki ma ei kommentaari: See on mu lemmik ajast aega. Käisime laupäeval. Kõik kontserdid olid head. Aafriklased meeldisid väga, kõik söögid ja joogid olid head, pidu oli hea. 


Lõpuks söön tomateid ja teen neist ka hoidist. Mul lemmik on ikka tomat-uba-suvikõrvits erinevates kombinatsioonides. Mu retseptide alt leiab selle täpse retsepti.

Kastma ei pea enam, sest vihm teeb selle töö ise ära. Ja korralikult. Kasvuhoones siiski toimetan. Täna istutasin ümber paar paprikat-tomatit, mis olid oma nina mullast liiga hilja välja pistnud, ja mida olin ka hoodanud. Kui hooaeg saab läbi, toon need aknalauale ja kõik saab siin jätkuda. Kasvõi iluks ja aklimatiseerumiseks, kui vilja ei saa. Ürte pean ka ümber istutama, et neidki aknalaualt saaks näpistada. Sest enam ma roheliseta ei saa. 

Ma ei tea, mida ma teeksin ilma oma lemmik ürditeeta - saiveileht, aed-liivatee ja rosmariinilehekesed. Hakin need ära ja mmmmmm...kui hea tee sellest kombinatsioonist saab. Vahest olen ka mündilehe sekka pannud.  Igas kombinatsioonid vääga hea. Ohh, lähengi korjan salvei lehti juurde. Neid peaks vähe olema.


No comments:

Post a Comment