Mine metsa!

Mine metsa!

Maale elama, mulgimaa talu häärber, Kaubi,

Kolisin pealinnast maale elama, Lõuna-Mulgimaale - koju, päriseks. Et aknas oleks tuli, aed hoitud ja suur maja soe.

Nii kui päike kõrgemalt käima hakkas, olime igal võimalusel maanteel, ninaots maa poole. Nii 5 aastat. Kuni....
...pakkisime kogu kola linnast kokku ja tõime kohale. Nüüd on esimene talvgi üle elatud. Ja me oleme elus....
Siin on mu netipesa, kus mõnus mõtiskleda. Lisaks ilutseda käsitöö seltsis. Sekka mekkida kõrvitsakeeksi, või kringlit või mõnd muud mu lemmikretseptide hulgast.

Tuesday, July 15, 2014

Ürtidest retsepte

Ohh ma ootasin tänavu ürdiõisi. Salvei ja Iisop küll õitsevad juba mõnda aega, aga saialilled alustasid alles paari päeva eest. Kummelid õitsevad juba teist nädalat. lähen kohe noppima, sest õhtu on nii ilus ja päikseline.













sidrunhein

Sidrunhein kasvab väga visalt. Aga ma suutsin ta ära oodata. Kus ma teda kasutama hakkan uurin Jamie Oliveri raamatust järgi. Tema kasutab sidrunheina oma retseptides palju

Koriandrit samuti. Koriandri kohta uurisin ma netist, et olevat nn. aasia petersell. Tahaks selle kasvatamist-kasutamist ka proovida, et kas on meie peterselliga miskit vahet. 

Pastinaak on ka tema retseptides levinud. Mul peaks seda ka aiamaalt kusagilt kunagi tulema.

 


Minu lemmik ürditee 

 

retsept siis järgmine: aedliivatee, salvei, rosmariin ja mündileht. Hakin neid natu ja puistan tassi nii 1 spl. jagu.

No paremat teed ei ole. Nuusutan enne vee pealekallamist ka mitu head kopsutäit - lõhnateraapia:)

Olen seda teed joonud terve suve, olgu väljas pealegi 30 C sooja. Mõtlesin, et peaks vahet ka veidi pidama, sest ühtegi ürti ei tohtivat ju liiga pikalt juua. Et nagu raviomadused neil ju samuti. Aga ma ei suuda nendeta päevagi olla. Mõtlen, et ju siis vaja organismusel kui ikka teisiti ei saa. Ja mõnel päeval vahetan mündi melissiga ja panen teisi ürte veidi vähem. Ehk siis laveerin veidi. 




Ürdi näomask


Samadest koostisainetest teen ka näomaski. Lisan 1 spl.le ürtidele sama palju kaerajahu ja samuti 1. spl. maitsestamata jogurtit.

Viimasel korral asendasin jogurti keefiriga. Tuli väga tihke mask, jäi näkku hästi kinni.

Olen siin ka koostisainetega laveerinud. Ühes mu vanemas postituses on toodud ka erinevate ürtide-taimede mõjud näonahale. Olen ka võilillelehti lisanud ürdikogusesse (pleegitav toime).



jalavann


jalavanni teen kaselehtedest. Toon kaselt oksa ja keedan kannus vee. Leotan kaseoksa keevas vees (mitte plastanumas), ning lisan jalavanniveele (mul tuleb nii u. pooleks kaseleotist ja taval sooja vett. Hoian jalgu päris pikalt. Kaseoksad panen koos veega jalavanni.

See on ülimõnus spaa jalgadele. Jalad on mitu päeva nii pehmed.

(Mari Metsallik õpetas kaseoksi jalavanniks kasutama).

No comments:

Post a Comment