Mine metsa!

Mine metsa!

Maale elama, mulgimaa talu häärber, Kaubi,

Kolisin pealinnast maale elama, Lõuna-Mulgimaale - koju, päriseks. Et aknas oleks tuli, aed hoitud ja suur maja soe.

Nii kui päike kõrgemalt käima hakkas, olime igal võimalusel maanteel, ninaots maa poole. Nii 5 aastat. Kuni....
...pakkisime kogu kola linnast kokku ja tõime kohale. Nüüd on esimene talvgi üle elatud. Ja me oleme elus....
Siin on mu netipesa, kus mõnus mõtiskleda. Lisaks ilutseda käsitöö seltsis. Sekka mekkida kõrvitsakeeksi, või kringlit või mõnd muud mu lemmikretseptide hulgast.

Tuesday, July 1, 2014

Kuusevõrsemesi ja kuusevõrsesiirup.

Minu (tegelt Mari Metsallikult pärit) retsept siis järgmine. Korjad metsast noori kuusevõrseid (Mari soovitab vanu oksi ka, need on paremadki, sest neis on toitaineid ja väge rohkemgi). Paned nad purki ja kallad värske mee peale. Oihh....pean uurima kui kaua seda laagerdatakse. Kui see tehtud kurnad läbi marli mee välja ja kaanetad kinni. Siis peaks selline kuusemaiguline mesi tulema. mmmm...ootan talve juba:)









Hihh, kuulan just vikerraadiost Aive Luigelat, kes räägib just kuusevõrsesiirupist. Retsept tal siis selline. Korjab kamalu kuusevõrseid, leotab ööpäeva. Kuumutab 80 C juures 15 min. Kurnab. Kuumutab vedeliku veelkord lühikest aega (samuti madalal kuumusel 80C, mitte ei keeda pikka aega). Räägib just, et ei peagi tohutu suhkruga mitu tundi kuumutama. Ja säilib hästi. Ohh, sellist varianti teeks mina kaa.

Ta lisas veel ka rabarbritüki, sai roosaka tooniga. Võib maitseks ka mündilehti lisada. Ehk siis iga perenaine saab oma maitse järgi joogi teha.


http://vikerraadio.err.ee/helid?main_id=2307211

Pean vägisi aianurka piiluma minema, et kas mul on seal noori võrseid mõnel varjulisemal puul. Metsast saab mõnelt puult igal juhul veel päris noori kauneid võrseid.

Mul on varumise aeg. Korjan ka palju taimi metsast ja aiast - kortslehte, maasikalehte, osja, mustikalehti ja muudki.




No comments:

Post a Comment