Mine metsa!

Mine metsa!

Maale elama, mulgimaa talu häärber, Kaubi,

Kolisin pealinnast maale elama, Lõuna-Mulgimaale - koju, päriseks. Et aknas oleks tuli, aed hoitud ja suur maja soe.

Nii kui päike kõrgemalt käima hakkas, olime igal võimalusel maanteel, ninaots maa poole. Nii 5 aastat. Kuni....
...pakkisime kogu kola linnast kokku ja tõime kohale. Nüüd on esimene talvgi üle elatud. Ja me oleme elus....
Siin on mu netipesa, kus mõnus mõtiskleda. Lisaks ilutseda käsitöö seltsis. Sekka mekkida kõrvitsakeeksi, või kringlit või mõnd muud mu lemmikretseptide hulgast.

Wednesday, July 16, 2014

Kodune võitegu - ürdivõi

Leidsin kapist paki vahukoort ja teadsin, et kodus saab võid teha, sest olin just Targu talitat lugenud. 

Kuna see näis lihtne, siis kallasin aga vahukoore kaussi (soovitatavalt kõrgesse) ja hakkasin kloppima.


Kodune ürdivõi



Retsept siis järgmine, või etapid, kuidas saab ülimaitsvat ürdivõid (retsept viimases "Targu talita"'s)

1.
Koor valada kõrgesse anumasse, sest vahustada tuleb hoolega ja pritsmeid lendab päris tublisti. 


2. 
Kloppida rahulikult ja pidevalt 10 - 15 min. kuni vahukoor hakkab kokku minema


3. 
Vahustada edasi, kuni hakkab eralduma võipiim. See tuleb ära kallata. 

Üks netiretsept tutvustas seda võipiima kui petti. Et sellest võib siis pärast või järgmisel päeval veel petikooke teha. Kui võist veel väheks jääb. 


4. 
Lisada veidi külma vett ja edasi segada (see vesi pidada tuhmiks muutuma ja seegi tuleb ära valada. Vett võib niiviisi sutsukese kaupa mitu korda lisada, kuni see puhtaks jääb. Siis pidada või päris valmis olema). 

    Mina jätsin punkt 4. ära, sest lähtusin Targu Talita retseptist, kus oli 3 punkti ja kogu  lugu.
Mina lisasin ürte päris palju - peterselli, murulauku, tilli. Ja soola väga vähe. 


5.  
Lisada veidi soola ja/või ürte. 
    Mina lisasin ürte päris palju - peterselli, murulauku, tilli. Ja soola väga vähe.

No pole mina paksemat võikihti leival näinud kui koduse või puhul.

Tädi saatis kodus suitsetatud liha kaasa. Kui paksu ürdivõiga leivale veel see viil laduda, siis on oht suur, et keel ka kaasa läheb.

Mõned miinused on sel võil muidugi ka - ta on minu jaoks päris rammus ja kuna ta nii hea on, siis kipub teda rohkem kuluma, kui poevõid. Kuna ma poevõist väga vaimustuses pole, siis vist ostan seda edasi, kulub vähem, ehk on kokkuvõttes tervislikum:)


No comments:

Post a Comment