Mine metsa!

Mine metsa!

Maale elama, mulgimaa talu häärber, Kaubi,

Kolisin pealinnast maale elama, Lõuna-Mulgimaale - koju, päriseks. Et aknas oleks tuli, aed hoitud ja suur maja soe.

Nii kui päike kõrgemalt käima hakkas, olime igal võimalusel maanteel, ninaots maa poole. Nii 5 aastat. Kuni....
...pakkisime kogu kola linnast kokku ja tõime kohale. Nüüd on esimene talvgi üle elatud. Ja me oleme elus....
Siin on mu netipesa, kus mõnus mõtiskleda. Lisaks ilutseda käsitöö seltsis. Sekka mekkida kõrvitsakeeksi, või kringlit või mõnd muud mu lemmikretseptide hulgast.

Monday, September 16, 2013

Pea-aegu Adzika

Tegin tomatitest ka väga teravat ja ülihead asja.

Nimi  ADZIKA, kuid minu versioon muidugi vähe teine:)  nagu ikka:

Nimelt ei taha ma otseselt sellist kastet, mis sausegurdatakse läbi, vaid jätsin tükkidena, sest kui selle talvel pasta peale löön, siis ikka oleks hea tükke ka krõmpsutada.

Aga retsept siis selline:

4 väikest hapukat õuna (päris originaalretseptis seda vist polnud, leidsin mingist versioonist selle)
4 porgandit
4 sibulat
3 paprikat (punast)
6-7 tomatit (ehk neid siis kõige rohkem, nii üle kilo)
5 chillikauna (puhastada seemnetest)
2 küüslauku, (koos küüntega)
3 spl soola, umbes 1 tl pipart ja  umbes 1 spl suhkrut (aga tegelt tundsin maitse järgi kohe ära, kui midagi oli puudu või üle, seega maitsesta ja proovi vaheldumisi)
rohelist, mida aiamaalt leida on

Nii. hakime potti siis tomatid, paprikad ja õunad. Paneme hauduma. Paneme samal ajal pannile praadima sibula koos porgandiga. Praeme läbi ja lisame potti. Siis hakime küüslaugu ja chilli (potis juba podiseb vaikselt) ja lisame need potti. Maitsestame, soola pipra ja suhkruga (viimast kõige vähem, aga ikka nii, et hea tuleks). Mina hautan hetke ja  panen sterilis. purkidesse ja kaanetan, nagu reeglid ette näevad.

Muidu üldiselt sausegurdatakse koostisosad läbi ja siis kastmena purki, et hiljem pastale ja lihale lisada. Mina tahan aga tükilist kraami pastale peale, seetõttu see just see õige adzika pole. Aga eks ma kommenteeri, kuidas segu mulle talvel ka peale läheb. Üldiselt on see ka veel ehk veidi tomatisem kraam.

Originaalne adzika oli vist paprika, tomati chilli ja küüslaugu segu. Teised lidandid sain ma mitut retsepti uurides ja tundus, et mulle meeldib nii.


Head katsetamist!

No comments:

Post a Comment