Mine metsa!

Mine metsa!

Maale elama, mulgimaa talu häärber, Kaubi,

Kolisin pealinnast maale elama, Lõuna-Mulgimaale - koju, päriseks. Et aknas oleks tuli, aed hoitud ja suur maja soe.

Nii kui päike kõrgemalt käima hakkas, olime igal võimalusel maanteel, ninaots maa poole. Nii 5 aastat. Kuni....
...pakkisime kogu kola linnast kokku ja tõime kohale. Nüüd on esimene talvgi üle elatud. Ja me oleme elus....
Siin on mu netipesa, kus mõnus mõtiskleda. Lisaks ilutseda käsitöö seltsis. Sekka mekkida kõrvitsakeeksi, või kringlit või mõnd muud mu lemmikretseptide hulgast.

Tuesday, July 17, 2012


Mind on sel aastal tabanud maasikapalavik. Põhjuseks vist selleaastane meeletu saak, millest mina muidugi suurt osa ei ole saanud, sest minu peenral on maasikataimede kasvubuum. Ja maasikad proovivad seal metsa all lihtsalt kuidagi valmida. Olen pea paar nädalat oma saagiga maas. Sain alles eelmisel nädalavahetusel esimese arvestatava saagi - 4-5 kg.
Aga kokku olen marju ajanud korralikult - turult tõin eelnevalt juba 8 kg. 6 kg sain tuttavatelt. Kõik läks moosiks.

Tegin sel aastal uutmoodi keediseid. Kogu aeg ja kõigil ümberkaudu paistab olevat moosikeetmisel sama mure, moos jääb esialgu nagu supine ehk liiga vedel. Ma ei taht seda suppi purki panna ja kurnasin veidi mahla või siirupit eraldi, kuumutasin siis selle ära ja panin eraldi pudelisse. Moosi sai sellevõrra küll veidi vähem, aga see-eest sai luksuslikku magusat joogipoolist lisaks.

Eile korjasin veel 14 kg. marju tuttava kurgi- ja maasikakasvataja juures. Eile keetsin need siis ka kohe ära - moosiks, joogiks. Tegin veidi mahla ka, aga mai tea, suhkruga variant on nagu parem, sest sellest jätkub talvel ehk veidi rohkem. 

Eile sain 15 purki moosi ja 1 purgi siirupit. maasikaid on veelgi alles ja osa on ka sügavkülmas.  


Ka sügavkülma sai toormoosi.  Seda tahaks isegi veel teha.

Aga jahh maasikad on sel aastal nagu õunad mmmm....

No comments:

Post a Comment