Mine metsa!

Mine metsa!

Maale elama, mulgimaa talu häärber, Kaubi,

Kolisin pealinnast maale elama, Lõuna-Mulgimaale - koju, päriseks. Et aknas oleks tuli, aed hoitud ja suur maja soe.

Nii kui päike kõrgemalt käima hakkas, olime igal võimalusel maanteel, ninaots maa poole. Nii 5 aastat. Kuni....
...pakkisime kogu kola linnast kokku ja tõime kohale. Nüüd on esimene talvgi üle elatud. Ja me oleme elus....
Siin on mu netipesa, kus mõnus mõtiskleda. Lisaks ilutseda käsitöö seltsis. Sekka mekkida kõrvitsakeeksi, või kringlit või mõnd muud mu lemmikretseptide hulgast.

Saturday, June 14, 2014

Samblaeemaldus

Olen oma energia peamiselt majaesise hooldamisele kulutanud. Tegin korda veepaneku trassi. Külvasin muru. Kraapisin puude alt vesiheina kokku ja õhutasin muru sealt, kuhu oli paks samblakord tekkinud.

Samblaeemaldamisel on mul plaanis järgmised etapid (vastavalt studeeritud kirjandusele) :
1) kraabin kobestiga, või aeraatorrehaga samblasse avasid sisse, et õhk mulda pääseks.
 2) soetan muruväetist, mis eemaldab sammalt (see pidada tõstma või langetama muru pHd, nii et sammal sureb.)
3) riisun sammalt kokku ja külvan muru juurde.

Eks sellest hiljem, kuidas edeneb.

Mõtlesin aastaid, et ma ei hakka loodusega vägikaigast vedama. Näiteks võilillede, muttide, mügride ega ka samblaga. Kõik kasvab seal ja nii kuidas soovib.

Aga millegipärast võtsin siiski maja ees selle asja ette.  Kõik sai alguse veepaneku trassist. Pidin seda veidi siluma ja muruseemet külvama. Sealsamas vohab ka vesihein. No ei saanud sel korral tedagi ignoreerida. Kraapisin kokku kena kuhja, nii sain muruseemet veelgi laiemalt külvata. Ja ega siis sellest veel piisanud. Külvasin kõikidesse vanadesse mutihunnikutessegi seemet juurde ja eks neid laike veidi oli. Sealsamas ju sai küttepuid laotud töötatud, seega töömaad oli. Ja ei saand ma enne pidama, kui ka sammalt veidi kraabitud sai. Miski koberstiga seda ma seal räsisin ja kindlasti lõhkusin ka pinnast, aga mis uhke pinnas see samblik ikka on. Ja ikka seeme asemele.

Nüüd teeb vihm oma töö. Mitmel päeval oli ilus ilm ja öösel sadas, nagu tellitult. Täna ja eile sadas muidugi päeval ka lisaks, nagu ma oleks vett rohkem tellinud. Temp. on ka madal olnud (18 C max.).Täna puhus nii suur tuul ka lisaks. Aga ega ma nurise, mul toas ka tegemist küll ja rohkem.


Eks siis näis, mis sammal mu ratsimisest arvab (ja muruseeme ka). Ma vist veidi ikka võitlen.

Ja võilillelehtedega on mul üks teine plaan. Aga sellest hiljem. 

No comments:

Post a Comment