Mine metsa!

Mine metsa!

Maale elama, mulgimaa talu häärber, Kaubi,

Kolisin pealinnast maale elama, Lõuna-Mulgimaale - koju, päriseks. Et aknas oleks tuli, aed hoitud ja suur maja soe.

Nii kui päike kõrgemalt käima hakkas, olime igal võimalusel maanteel, ninaots maa poole. Nii 5 aastat. Kuni....
...pakkisime kogu kola linnast kokku ja tõime kohale. Nüüd on esimene talvgi üle elatud. Ja me oleme elus....
Siin on mu netipesa, kus mõnus mõtiskleda. Lisaks ilutseda käsitöö seltsis. Sekka mekkida kõrvitsakeeksi, või kringlit või mõnd muud mu lemmikretseptide hulgast.

Tuesday, March 6, 2012

Märtsi alguseks peaks maas ehk karbis:) olema siis päris suur osa amplililli. Sest mõnel liigil kulub õitsemiseni lausa 4 kuud.

Samuti on mul sel aastal maas (või siiski karbis:) juba peiulilled (ma ei ole muidudgi päris kindel, kas aeg on paras, aga orantsid kasvavad kenasti.

Mõned meeldetuletused järgnevateks aastateks (eeskätt mulle endale):

"Suvelilled, mida veebruaris külvata":
http://www.aialeht.ee/news/aialeht/lillekasvatus/article.php?id=63887051

Erinevaid suvelillepeenrate kujundusvõimalusi
http://ak.rapina.ee/e-ope/haho/istutusalad/suvelillepeenar/index.htm

HARILIK KAKSIKKANNUS (meeldib mulle väga), kasvas mul eelmisel suvel rõduamplis. Midagi nii kindlat oleks raske leida (või juhtusid mul head tingimused - põhjapoolne rõdu, mitte täispäike, kogu suvi tuulte ja muu meelevallas. Suutsin selle ka täielikult ära kuivatada (enda arvates), aga vett lisades ärkas ta kenasti ellu ja jätkas sealt, kus enne oli pooleli jäänud. Olin superrahul.




LOBEELIAD said mul ka eelmine aasta kõvasti vintsutada. Hoolimata sellest, et ma neid 5x ümber istutasin ja üle uputasin ning seejärel seisva vee sisse ulpima jätsin (kuna lihtsalt ei teadnud, mis taimeirenditega tegu) jõudsid taimed lõpuks sinisesse potti, kus õidegi puhkesid. Suviläbi olid need mul ilmade meeltevallas ja vihmavett kinnipidavas tavalises potis. Aga neile sobis (meeldetuletuseks paar väetisepulka annaks kena lisa).

No comments:

Post a Comment